21.06.2007 МВС України звернулося до Київського міського голови з питань розв'язання проблеми транспортного сполучення в столиці.
На виконання рішення наради в Першого віце-прем'єр міністра України М.Я. Азарова Міністерство внутрішніх справ опрацювало шляхи розв'язання проблем транспортного сполучення в столиці та відповідні пропозиції надіслало Київському міському голові Л.М. Черновецькому.
Як зазначається в листі МВС України, упродовж останніх десяти років кількість транспортних засобів у столиці зросла майже вдвічі і нині складає понад 740 тисяч одиниць. Додатково перенасичує транспортні потоки міста значна кількість транзитного транспорту, який щодня прибуває з інших регіонів.
Рух транзитного транспорту здійснюється переважно вулицями Довженка, О. Теліги, Московським проспектом, Московським мостовим переходом, проспектом Ватутіна, вулицями Братиславською, Червоногвардійською, проспектом Ю. Гагаріна, Ленінградською площею, проспектом Возз'єднання, мостом імені Патона, бульваром Дружби Народів, Московською площею, Червонозоряним проспектом, Севастопольською площею, Чоколівським бульваром та вулицею Індустріальною. Але наявність на них мостів і шляхопроводів із недостатньою пропускною спроможністю, регульованих перехресть і пішохідних переходів призводять до затримок у русі транспорту та постійного виникнення заторових ситуацій.
Вирішити зазначену проблему можливо лише шляхом розділення транспортних і пішохідних потоків та організації безперервного транспортного руху. З цією метою необхідно провести реконструкцію зазначених вулиць з демонтажем світлофорних об'єктів та розширенням проїзної частини, здійснити будівництво транспортних розв'язок (тунелів) у різних рівнях, надземних та підземних пішохідних переходів, установити транспортне та пішохідне огородження тощо. У першу чергу, такі розв'язки необхідно спорудити на площі Шевченка; перехрестях Червонозоряного проспекту з вулицями Кайсарова та Кіровоградською; Чоколовського бульвару з вулицями Ушинського та Уманською; вулиці Артема з вулицею Чорновола та Глибочицьким проїздом; Столичного шосе та проспекту Науки.
Збільшити пропускну спроможність вулично-дорожньої мережі міста та підвищити безпеку водіїв і пішоходів також можливо шляхом запровадження на паралельних вулицях одностороннього руху в протилежних напрямках. Це доцільно зробити на вулицях Саксаганського та Жилянській з одночасною організацією прямого виїзду з вулиці Жилянської на вулицю Борщагівську, що дозволить розвантажити бульвар Т.Шевченка, площу Перемоги та Повітрофлотський шляхопровід; на вулицях Горького та Червоноармійській з одночасним влаштуванням прямого виїзду з вулиці Горького на Залізничне шосе; на вулицях Костянтинівській та Межигірській, ряді інших вулиць.
Поліпшенню ситуації сприятиме розміщення поза межами центральної частини міста складів, виробничих і транспортних підприємств та інших об'єктів тяжіння автотранспорту (офіси, банки, торговельні центри тощо).
Украй необхідно прискорити будівництво Великої кільцевої дороги як на правобережній, так і лівобережній частинах міста; завершити будівництво двох мостових переходів через Дніпро; провести розширення Жулянського шляхопроводу; виконати реконструкції шляхопроводів через залізничні колії на проспекті Палладіна та в районі перехрестя вулиці Привокзальна і Харківського шосе; завершити будівництво розв'язки на Московській площі тощо.
Актуальність розв'язання проблем транспортного сполучення міста набуває особливої гостроти у світлі проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Відсутність належних умов для пересування столицею іноземних туристів та уболівальників, які прибудуть власним автотранспортом, не лише погіршить імідж країни, але й створить суттєві проблеми в дорожньому русі.
Зважаючи на це, Міністерство внутрішніх справ наполягає на вжитті термінових заходів щодо докорінної зміни ситуації із гарантуванням безпеки дорожнього руху в Києві та збільшенні фінансування заходів з розбудови транспортної інфраструктури міста.
21 червня 2007 року
Прес-служба Департаменту
ДАІ МВС України