30.07.2007 Безпеці пасажирських перевезень – особливу увагу.
Значне збільшення числа пасажирських перевезень автомобільним транспортом припадає саме на літні місяці - сезон відпусток та відпочинку. На жаль, зростає в цей період і кількість дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками за участю автобусів.
Найсумнішою звісткою цього літа стала інформація про дорожньо-транспортну пригоду за участю пасажирського автобуса “КАРОСА”, що сталася на “серпантині” Ангарського перевалу в АР Крим, внаслідок якої пішли з життя семеро людей (шестеро загинуло на місці події і ще один у лікарні), 43-є отримали тілесні ушкодження, частина з яких і досі перебуває на лікуванні. Дещо раніше, 17 квітня, країну сколихнула звістка про трагічну загибель 12-ти пасажирів мікроавтобуса “Форд ТРАНЗИТ” на Хмельниччині.
Ці та ряд інших ДТП об'єднує одне - перевезення пасажирів виконувались на замовлення. На жаль, саме цей вид перевезень є найбільш проблемний. Це стосується, як організації самих перевезень, так і їх безпеки, що підтверджують наведені факти.
Серед порушень, що впливають на безпеку перевезень пасажирів - ігнорування вимог щодо утримання автобусів у технічно справному стані та його контролю перед виходом на лінію, грубі порушення порядку допуску водіїв до керування транспортними засобами. Як правило, не здійснюється і передрейсовий контроль стану здоров'я водіїв, транспортні засоби зберігаються поза встановленими місцями, а водії нерідко не мають елементарних умов для відпочинку, при цьому тривалість робочого часу фактично не контролюється.
Зважаючи на викладене, Міністерством внутрішніх справ України була позитивно сприйнята пропозиція Міністерства транспорту та зв'язку України щодо упорядкування перевезень пасажирськими автобусами “на замовлення”. Далі був підписаний відповідний спільний наказ “Про Основні вимоги щодо забезпечення безпеки перевезень при здійсненні нерегулярних пасажирських перевезень та порядок узгодження їх виконання”, який акумулює вимоги чинного законодавства щодо забезпечення безпеки зазначених перевезень та порядок узгодження їх виконання. Проведено також його державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України.
Водночас, слід зауважити, що під виглядом здійснення перевезень на замовлення виконується значна кількість нелегальних перевезень на встановлених діючих маршрутах, що викликає справедливе обурення підприємців, які законно обслуговують такі маршрути. Вони несуть значні матеріальні збитки, нерідко втрачаючи можливість оновлювати рухомий склад. Відповідних коштів недотримує і держбюджет.
Натомість, нелегальні перевізники у гонитві за тіньовими прибутками нехтують нормами безпеки.
Повідомлення про можливі акції протесту профспілки таксистів не можуть мати нічого спільного з вимогами зазначеного наказу, оскільки він не регламентує їх діяльність. До таких акцій могли б вдатися лише нелегальні перевізники, однак їх діяльність - поза законом.
В цілому питання організації як пасажирських, так і таксомоторних перевезень знаходиться у сфері регулювання Міністерства транспорту і зв'язку України.
Міністерство внутрішніх справ України в першу чергу цікавить, щоб при цьому у будь-якому випадку безпека дорожнього руху під час таких перевезень була гарантованою.
30 липня 2007 року
Прес-служба Департаменту
ДАІ МВС України